28 december, 2006

rygning, neglebidning og godnatbajere

Den sidste uge har været noget med at kæderyge hver anden aften. 2-3 øl, 6-7 cigarettter og internet-surfing. Helst noget drabelig dokumentar for at tage opmærksomheden fra min egen mentale tilstand. Så sidder jeg og bider negle og ryger i nogle timer efterfulgt af 15 minutters gennemluftning af stuen.
Næste dag kan jeg stadig lugte det: Nej nu skal det også være slut! Tidligt i seng med en bog. Søvnløshed.
Dagen efter: Jeg er nødt til at have noget at styrke mig på! o.s.v..

Jeg håber jeg klarer rygestoppet.
Jeg har ikke psyke til det lige nu, men jeg SKAL!
Efter 14 dage går det forhåbentlig bedre. Da er formen blevet bedre, og velværet dermed større.
Det skal nok passe, at jeg får en monster-forkølelse. Det husker jeg at jeg har fået de andre gange jeg har holdt op. Det er ikke specielt motiverende, men åbenbart en kropslig reaktion..

Mine nattevagter starter i aften og slutter nytårsmorgen. Ikke den 2. januar som jeg skrev.
D.v.s. at jeg ryger de sidste cigaretter d. 1. januar om morgenenen. Ligesom tusinder af andre rygestoppere.
Det må jeg bare tænke på. Jeg er ikke alene. Og jeg er IKKE en quitter! (Kun af cigaretter altså).