04 januar, 2007

søvnløs i provinsen

Kunne heller ikke sove i går.
Faldt først i søvn efter kl. 3.
Det var lidt et problem, eftersom jeg skulle op kl. 5.
Men det lykkedes at få børnene i skole og komme på arbejde.

Heldigvis skulle jeg gå stuegang med sådan en stille og rolig laid-back læge, og patienterne i min gruppe var bare stabilt dårlige, så der var ingen udskrivelser o.s.v.
Så det gik alt sammen. Faktisk var jeg overrasket over mig selv, at jeg overhovedet kunne hænge sammen.

Men NU er jeg træt. MEGA træt!
Og jeg har ingen rygetrang overhovedet..!

Sidst på aftenen i går, da jeg igen fik lyst til at ryge, fik jeg pludselig også lyst til te.
Jeg drikker ellers aldrig te.
Jeg drak to kopper te. Det var dejligt.
Jeg tror faktisk jeg skal have en kop nu også.
Måske er det dét, cigaretterne skal ersattes af..? Te.

Forresten, mens jeg hældte piller op, kom lægen ind i medicinrummet på jagt efter nikotin-tyggegummi, som han var løbet tør for.
"Hvor længe har du tygget nikotin-tyggegummi?", spurgte jeg ham.
"Syv år", svarede han.
Da han så mit overraskede udtryk, tilføjede han: "Men jeg holdt da op med at ryge!"