07 januar, 2007

gennemtygget blyant

Jeg har en lille blyant mellem læberne. Sådan en IKEA-én. Når den ikke er i munden på mig, så er den mellem fingrene.
Nu i aften, hvor rygetrangen igen har overmandet mig.

Har vildt lyst til en smøg.
Men er nu nået så langt i rygestoppet, at jeg véd, at en smøg vil rive og flå i mine lunger. Den tanke afholder mig fra at springe ned i bilen og ræse ned på Shell efter 10 Marlboro Lights.

Jeg har søreme fået sovet i weekenden. Godtnok en rigtig b-rytme, i seng kl. 2 og sove til kl. 10. Men jeg har da sovet. Jubi!
Og nu går det hele i smadder igen, for i morgen skal jeg op kl. 5, og klokken er nu over 23, og jeg er overhovedet slet ikke træt!..

Og så har jeg dyrket en slags motion i går.
Stod på skøjter i 2 ½ time. Ikke vanvittig hurtigt, for det er skøjtebanen for lille og for tætpakket til. Men stille og roligt glidende rundt og rundt på banen.
Det må da for fanden gi' lidt til de små stabiliserende muskler omkring knæene, som jeg gerne vil ha' bygget godt op inden ski-turen til Norge i marts.