05 januar, 2007

Var det ikke meningen, man skulle blive sund af at holde op med at ryge?

Jeg er udmattet af søvnmangel.
Sov kun fire timer i nat.
Men i dag har jeg hørt, at det faktisk ikke er ualmindeligt at lide af søvnløshed efter rygestop. Aha! Det vidste jeg ikke. Det ved jeg nu. The hard way! Og jeg som lider af periodevis søvnløshed i forvejen!..

I mit spejl ser jeg et magert gråt ansigt med tørre læber og trætte indsunkne øjne. Føj for et syn! Jeg ligner noget der har mindst influenza..!
Hvornår får jeg de sunde røde kinder?
Min tarmsystem er gået helt i stå, og jeg føler mig som én der er gravid i 5. måned.
Det ér vel nok sundt!
Skulle måske alligevel have brugt nikotin-substitut..
Det er ligemeget nu. Nu kan jeg lige så godt bare få det overstået.
Hvad var det Regitze sagde? 20 dage, så er man helt afgiftet..
20 dage! Det er sgu da lang tid!..

En kemiker sagde engang til mig, at dét med bare at tage en smøg i ny og næ holder nikotin-receptorerne i hjernen i live.
Jeg forestiller mig sådan nogle små gnækkende blå djævle med hugtænder, der kommer op at slås om et nikotin-molekyle..!

Var ellers ude at drikke en enkelt fyraftens-øl med nogle af kollegerne i eftermiddag.
Gik fint. Ingen rygetrang.
Det har jeg dog lige nu..
Må bare tænke på de satans små savlende blå djævle. Gu' vil jeg ej gi' dem en skid! De skal DØ!

1 Comments:

At 10:40 PM, Blogger Lene said...

Hold ud splejsen, måske skulle du prøve inhalatoren. Min mand er faktisk glad for den.

 

Send en kommentar

<< Home